BlahBlahCafe Forum Index  
  •  FAQ  •   Search  •   Memberlist  •   Usergroups  •  Register  •   Log in  •   Album  •   Chat  • 

Previous topic :: Next topic
Captain Blood video game
Author Message
jarrekid 

Posted: Mon Aug 21, 2006 10:43 am   

Enterrr Disssk Two.

Unique designs and ideas in sound since 2005:
http://www.futuresoundsystems.co.nr

Trance007 

Posted: Thu Jun 07, 2007 2:13 pm   

Hi,

I recently dug up an email-interview I did with Mr. Philippe Ulrich, co-creator of the Captain Blood video game.
I thought you could be interested. :nod:

Here are my questions :
Quote:
Many Jarre fans are interested to know more about the "Ethnicolor" version from the "Captain Blood" game.
Was this version made by Jarre himself, or was it simply remixed by somebody else ?

Also, we would be very interested to know more about the collaboration with Jarre.
Did you showed the project to Jarre to obtain his agrement, or did you simply conclude a financial agreement for copyright.

Here is the reply, translated in English :
Quote:
Dear,

Didier Bouchon (the Captain Blood programmer & graphic artist) made for me a basic tool to manipulate samples on Atari ST.
I used 4 measures of Zoolook to make the entire music of Blood; playing forward, backward, slowed down, speeded up, etc...
One evening, I showed the game to JMJ, at his Chatou studio. He was an Atari fan.
He wanted to collaborate with us on graphic creations for a Tokyo concert that finally did not took place.
He was really amazed, and told me that those machines were not supposed to do what we programmed.
He asked me to change two measures for musical exactness reason and gave me the authorisation to use the music for free in the entire world.
Two days later, I received a telex from Francis Dreyfus (it acted as a registered mail at this time) giving me the authorisation to use the music.
I was amazed...
There was no money involved at all, it was just a matter of mutual admiration between artists, it still happens, I can attest it.
Jean Michel will eternally have my respect.
It was my friend Michel Geiss who introduce me to Jean Michel.
That's it.

Friendly.
Philippe Ulrich.

And the original mails, in french :
Quote:
-----Original Message-----
From: philippe ulrich [mailto:xxx@xxx]
Sent: Friday, April 02, 2004 1:32 AM
To: xxxxx
Subject: Re: L'arche du Captain Blood

Cher xxx,

Didier Bouchon m'avait fait un petit utilitaire sur Atari pour traiter les "samples", j'ai utilisé 4 mesures de Zoolook pour faire toute le musique de Blood, a l'endroit, à l'envers, ralenti, accéléré etc...
J'ai montré le jeu a JMJ chez lui un soir, dans son studio a Chatou, il était fan d'Atari.
Il voulait qu'on participe a des créations graphiques pour un concert a Tokyo qui n'a malheuresement pas eu lieu.
Il a été réellement bluffé et m'a dit que ses machines ne pouvaient pas faire ce que nous avions programmé.
Il m'a fait modifier deux mesures pour des questions de rigueur musicales et m'a dit qu'il me donnait l'autorisation d'utiliser cette musique gratuitement pour le monde entier.
Deux jours plus tard je recevais un telex de Francis Dreyfus (qui faisait office de recommandé à l'époque) m'autorisant a utiliser cette musique.
J'étais sur le cul...
Il n'y a pas eu 1 centime échangé sur cette transaction, c'était un coup de foudre entre artiste, ça existe encore je peux vous l'assurer.
Jean Michel aura droit éternellement à mon respect.
C'est mon ami Michel gueiss qui m'avait mis en rapport avec Jean michel.
Voila tout

Bien amicalement

Philippe ulrich

----- Original Message -----
From: xxx
To: <xxx@xxx>
Sent: Thursday, April 01, 2004 12:56 PM
Subject: L'arche du Captain Blood

Bonjour,

Je fais partie d'un groupe de discussion sur Jean-Michel Jarre, dont je suis fan.

Une question que beaucoup de fans se posent est de savoir si la version de "Ethnicolor" qu'on peut entendre dans l'écran d'intro a été faite par Jarre lui-même ou bien s'il s'agit d'une version remixée par quelqu'un d'autre (qui ?).

Egalement, nous aimerions savoir comment s'est passé la collaboration avec lui.
Lui avez-vous présenté le projet pour obtenir son accord et le motiver, ou bien s'agissait-il d'un simple arrangement financier pour les droits d'auteur ?

Je vous remercie d'avance pour les quelques minutes de votre temps que vous voudrez bien me consacrer.

Also, every version of the Captain Blood game, including the required PC emulator and ROM are available here :
http://launch.groups.yaho...aptain%20Blood/

Enjoy. :peacemaan:

Reply to topic
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum
Add this topic to your bookmarks
Printable version

Jump to: