Welcome to the new BlahBlahCafe!

Having trouble registering? You can contact us at the "Contact us" link at the bottom of the page.

New speculation about a mega-concert in Berlin


Post Posted Thu Oct 15, 2015 11:27 pm
Black Bird


User avatar
Posts: 426
Location: Germany

Post Posted Thu Oct 15, 2015 11:36 pm
shadow


User avatar
Posts: 1511
Likes received  : 35

I wouldn't mind that. Easy drive from here! :peacemaan:
27-11-10: Ahoy Rotterdam
22-11-16: Heineken Music Hall Amsterdam
Post Posted Fri Oct 16, 2015 12:08 am
Black Bird


User avatar
Posts: 426
Location: Germany

From where you are ? Poland ? :mrgreen:
Post Posted Fri Oct 16, 2015 12:16 am
shadow


User avatar
Posts: 1511
Likes received  : 35

Netherlands. So it is quite a long drive sure, but it's a fine drive from here! :nod:
27-11-10: Ahoy Rotterdam
22-11-16: Heineken Music Hall Amsterdam
Post Posted Fri Oct 16, 2015 7:50 am
cygnusx-1


Posts: 32
Location: Germany

He would be more than welcome! :nod:
Post Posted Fri Oct 16, 2015 8:16 pm
1906


Posts: 380
Location: nl
Likes given: 1
Likes received  : 9

shadow wrote:Netherlands. So it is quite a long drive sure, but it's a fine drive from here! :nod:
Berlin is a pock of end away!
930728950714970530980714070328071212090526090527100306101106101127161122161123
Post Posted Sun Oct 18, 2015 2:47 pm
Black Bird


User avatar
Posts: 426
Location: Germany

cygnusx-1 wrote:He would be more than welcome! :nod:
:nod: Ich bin aus Berlin :peacemaan:
Ich vermute er war diese Woche auch deshalb hier gewesen. :mrgreen:

@ Shadow: There are cheep flights from Amsterdam to Berlin :) and you will be here very fast .
Post Posted Sun Oct 18, 2015 7:22 pm
cygnusx-1


Posts: 32
Location: Germany

Black Bird wrote:
cygnusx-1 wrote:He would be more than welcome! :nod:
:nod: Ich bin aus Berlin :peacemaan:
Ich vermute er war diese Woche auch deshalb hier gewesen. :mrgreen:
Ich bin aus Erfurt, das ist auch nicht wirklich weit weg :mrgreen: Hoffentlich klappt das mit Berlin. Wäre super ...
Post Posted Mon Oct 19, 2015 9:46 pm
Black Bird


User avatar
Posts: 426
Location: Germany

:mrgreen: Das liegt ja "fast" um die Ecke . :nod:
Er hat diesen Wunsch über die DPA in der Presselandschaft verteilt, aber das Echo war in Berlin nicht so groß . Vielleicht sollte er nach einigen Wochen noch einmal darauf zurück kommen, dann vielleicht mit Interviews in den wichtigsten Berliner Tageszeitungen. Das hinterlässt sicher ein größeres Feedback als eine kleine Meldung über die DPA. Ich denke es hilft vielleicht auch, wenn Fans dann entsprechende Leserbriefe schreiben, das das Thema öffentlich immer wieder diskutiert wird.
Er hatte mir 2010 schon mal erzählt, dass er es in Berlin versucht hatte, ohne jegliche Resonanz von den Berliner Behörden. Wir haben ja seit einiger Zeit einen neuen Bürgermeister, der nicht so selbstherrlich herrscht wie "Wowi" :wink: ...und einen "Staatssekretär für kulturelle Angelegenheiten" (Tim Renner) der selber aus der Branche stammt. Ich denke (und hoffe) die Chancen (gerade mit dem guten Album im Hintergrund) sind nun viel besser. :P :wink:
Post Posted Mon Oct 19, 2015 9:48 pm
Dr_Jones


User avatar
Posts: 3729
Location: Leiden, Netherlands
Likes given: 194
Likes received  : 402

Kan het weer even in het engels ja?
Post Posted Tue Oct 20, 2015 9:13 pm
cygnusx-1


Posts: 32
Location: Germany

Black Bird wrote::mrgreen: Das liegt ja "fast" um die Ecke . :nod:
Er hat diesen Wunsch über die DPA in der Presselandschaft verteilt, aber das Echo war in Berlin nicht so groß . Vielleicht sollte er nach einigen Wochen noch einmal darauf zurück kommen, dann vielleicht mit Interviews in den wichtigsten Berliner Tageszeitungen. Das hinterlässt sicher ein größeres Feedback als eine kleine Meldung über die DPA. Ich denke es hilft vielleicht auch, wenn Fans dann entsprechende Leserbriefe schreiben, das das Thema öffentlich immer wieder diskutiert wird.
Er hatte mir 2010 schon mal erzählt, dass er es in Berlin versucht hatte, ohne jegliche Resonanz von den Berliner Behörden. Wir haben ja seit einiger Zeit einen neuen Bürgermeister, der nicht so selbstherrlich herrscht wie "Wowi" :wink: ...und einen "Staatssekretär für kulturelle Angelegenheiten" (Tim Renner) der selber aus der Branche stammt. Ich denke (und hoffe) die Chancen (gerade mit dem guten Album im Hintergrund) sind nun viel besser. :P :wink:
Ich meine mich zu erinnern, dass er 1993 vor dem Reichstag spielen wollte. Das hat aber nicht geklappt, deswegen ist er in die Waldbühne. Aber das Konzert war trotzdem einmalig. Bleibt zu hoffen, dass es wirklich mal zustande kommt. Das wäre natürlich klasse, wenn wir als Fans da was bewegen könnten! :peacemaan:
Post Posted Tue Oct 20, 2015 9:19 pm
cygnusx-1


Posts: 32
Location: Germany

Dr_Jones wrote:Kan het weer even in het engels ja?
Sorry, we just talked about his chances of playing a mega concert in Berlin and Black Bird pointed out, that there was no interest by local authoraties in Berlin until now to let him stage such a concert. She was also questioning if we as fans could support him. If I remember correctly he wanted to stage his show in 1993 in front of the Reichstag - which didn't happen.
Post Posted Tue Oct 20, 2015 9:45 pm
Black Bird


User avatar
Posts: 426
Location: Germany

cygnusx-1 wrote:
Dr_Jones wrote:Kan het weer even in het engels ja?
Sorry, we just talked about his chances of playing a mega concert in Berlin and Black Bird pointed out, that there was no interest by local authoraties in Berlin until now to let him stage such a concert. She was also questioning if we as fans could support him. If I remember correctly he wanted to stage his show in 1993 in front of the Reichstag - which didn't happen.
Thank you Cygnusx :mrgreen: . There are a lot of interviews today at Berlin press , but they don´t asked him about possibility to have a concert here. But on the other side he went to DPA to tell them his dreams. I think it´s too early, authorities in Berlin have a lot of Problems now with too much refugees .
JMJ told to me last year: " Surprise, surprise ...wait and see " :mrgreen: and he also grinned to me, when I told him about my talk with Edgar Froese after the last Concert by Tangerine Dream in Berlin.







  • 2020 Zoolook.nl
    Powered by phpBB forum software