Eehrm... if I understand you well, you use some kind of software sampler with the Laser Harp soundfont, and play that through MIDI...
There's no audio recording involved at all, so far.
If I understand your working method well... You record the OUTPUT from your soundcard again to cubase or another piece of software, while playing the LH-sound with the software sampler? That's how it sounds to me.
In essence, this is not how electronic producing works in a DAW like Cubase. I'll try to explain step by step what's a better way.
--------------------------
Eehm, als ik je goed begrijp, gebruik je een soort softwaresampler met het Laser Harp soundfont, en bespeel je dat met een midikeyboardje ofzo.
Hierbij zou helemaal geen audio-opname nodig moeten zijn.
Als ik je werkwijze goed begrijp, neem je de OUTPUT van je geluidskaart opnieuw op in cubase of een ander programma, terwijl je het Laser Harp-geluid bespeelt met dat midikeyboard?
Dit is niet helemaal de meest praktische manier om elektronische muziek te produceren in een programma als Cubase. De meeste productieprogramma's hebben namelijk een functie om intern een opname te maken van de mix die je gemaakt hebt. "Exporteren" heet dat. Ik probeer hieronder stap voor stap uit te leggen hoe ze dat in dat programma bedoeld hebben.
- Maak een instrument track aan, en selecteer het instrument waarmee je dat soundfont afspeelt. Zorg dat het eventuele midikeyboard werkt, en laserharpgeluidjes speelt.
- Selecteer dat instrument track, zodat er een rood bolletje gaat branden (record enable) in dat spoor.
- Druk op "record"in de transportbalk, en speel in wat je in wil spelen. Druk op stop of spatie als je klaar bent. Als het goed is is er nu een mooie balk verschenen waar je hebt opgenomen, met allemaal streepjes op verschillende hoogtes. (Zoals dat balkje hier rechtsbovenin
dit plaatje)
- Selecteer dat balkje, zodat het rood omlijnd is, met blauwe hoekjes, en druk op "P". Cubase zet daarmee een begin- en een eindemarkering voor het "nummer" aan. De twee vlaggetjes aan weerszijden van het blauwe vlak kun je desgewenst aanpassen, om het begin en einde van het "nummer" te veranderen.
Dit geeft voor het programma straks aan waar hij moet beginnen met exporteren, en waar hij moet ophouden.
- Test nog even of je terughoort wat je ingespeeld hebt, als je het nummer afspeelt.
- Ga dan naar "Bestand" of "Archive" (ligt eraan of je op PC of Mac werkt), en klik op "Export(eren)"
- Dan krijg je als het goed is
zo'n schermpje in beeld. Waar op dat plaatje "test" staat, kun je de titel invullen die je wilt. Daaronder kun je de map uitkiezen waarin hij het bestandje moet opslaan. Zorg verder dat de instellingen hetzelfde staan als op dat plaatje.
- Klik dan op "Export(eren)", en nadat je een laadbalkje hebt gekregen, staat het nummer of ingespeelde stukje in de map waar jij 'm naartoe hebt ge-exporteerd, zonder kwaliteitsverlies.
-----------
Ik kan wel uitleggen waarom ik vermoed dat jouw manier niet werkt, maar dat mondt hoogstwaarschijnlijk uit in een heleboel oeverloze techtalk, waar je nog steeds niet heel veel wijzer van wordt...
Succes ermee, laat maar weten of 't gelukt is!