Hey allemaal,
(see below for English translation)
Net teruggekomen uit Santiago, met een vertraging van 26 uur.
Maar het was allemaal de moeite waard.
Ik heb in Santiago genoten van het fantastische outdoor concert.
Vrijdag avond waren we uitgenodigd door de Spaanse fanclub, om met z'n allen te gaan eten. (45 fans).
Hierbij was Francis Rimbert aanwezig, dus heb ik maar de gelelegenheid genomen om een praatje met hem te maken, en hem succes te wensen voor het concert van zaterdag.
Zaterdag waren we al vroeg op het plein aanwezig, omdat er geruchten waren dat het plein zou worden afgesloten bij 8.000 bezoekers, de rest zou naar een plein achter de kathedraal moeten waar een 'groot' scherm opgesteld stond.
Rond een uur of zes begonnen de repetities, waar bij ze na het testen van de instrumenten ook nog een aantal volledige nummers speelden.
En toen maar wachten tot het 22:30 zou worden. Het was warm en gezellig op het plein dus de tijd ging snel voorbij.
Het concert was fantastisch met de kathedraal op de achtergrond. Vuurwerk geintegreerd in de show, en op de maat.
Het was de bijna volledige 2010 tour tracklist, dus wat dat betreft niets nieuws. Maar de show en de setting erom heen was echt grandioos. Gewoon zoals we Jarre kennen als vanouds. Hier is hij toch de meester in.
Uiteindelijk mochten er trouwens 13.000 mensen op het plein stond in de krant de volgende dag.
De volgende ochtend naar het vliegveld, heeft het vliegtuig 2 uur vertraging (waardoor we ook de ansluitende vlucht zouden missen, maar dat terzijde).
Zitten we wachten bij de gate, en wie zien we verderop zitten.....Jean Michel. Ik snel de krant gepakt waar een artikel van het concert in stond en naar hem toelopen voor een handtekening. Heb hem nog even de hand geschud en een klein babbeltje gemaakt. Ondanks de vertraging kon mijn dag al niet meer stuk.
Uiteindelijk stapte Jarre (met Fiona e.a.) ook nog in ons vliegtuig, uiteraard businessclass dus daar hadden we verder geen toegang toe. Helaas.
Het concert is met een uur vertraging volledig uitgezonden op TV Galicia, en ook op de satelliet.
Op Usenet staat een die tv uitzending, maar helaas is daar de 16:9 uitzending op genomen in 4:3 dat geeft een heel vertekend beeld.
Sowieso was het een heel vervelende uitzending door de vele bewegingen die de camera's maakten (er waren 10 camera's bij).
Ik heb het volledige concert opgenomen in HD, en zal weldra beginnen met uploaden naar YouTube.
Houd mijn youtube kanaal even in de gaten voor de vorderingen: http://www.youtube.com/user/ElianneAmanda#g/c/92B744B0E208F03D
Het hele concert staat er inmiddels op.
Groetjes van een heel gelukkig mens,
Elianne